четверг, 29 октября 2009 г.

9 листопада стартує конкурс знавців української мови. Готуємось.

11 клас
1. Написати твір на асоціативну тему ,,Вона прийшла... "
2. Зробити синтаксичний розбір складного речення, визначити, якими частинами мови виражені його члени, накреслити схему.
Мужній, з широкими плечима, з дужими руками, тонкий та рівний станом, Іван Остапович був гарний верхом на коні, неначе він зійшов укупі з конем з картини якогось великого маляра і несподівано загарцював серед тісної вузької вулички старого міста, неначе пишний середньовіковий лицар серед чорного задимленого німецького бугра (І.Нечуй-Левицький).
3. Визначте межі речень і запишіть їх, розставляючи розділові знаки.
Старі люди розказують що колись у повітрі колихалось щось таке ніби шар — м 'яч хтось його штовхнув і він розірвався полетіли шматки цього шару в різні сторони й утворилася земля сонце місяць зорі з одного шматка утворилася земля що ми на ній живемо завдяки китові затрималася наша земля а то була б полетіла в безодню цьому китові довго лежать обрида і починає ковилять хвостом а земля починає ворушитися.
4. Запишіть позначені цифрами числівники словами.
Виступили перед 7 92 виборцями, посаджено близько 3568 кущів троянд, приватизовано 6149 підприємств, відбулася зустріч з 75 учасниками марафону, привітання надіслано 423 делегатам.
5. Провідміняйте в однині та множині вирази.
Наш могутній вітчизняний лайнер; яка струнка довгошия жирафа.
6. Перекладіть українською мовою,
Телефон плюс дисплей — й готово устройство, с помощью которого можно поговорить с собеседником, передать ему при необходимости копию документа, рисунок или чертеж:.,. Новьій аппарат — телефакс получает за рубежом все большее распространение. Ведь, в отличие от видеомагнитофона, он не требует специальной линии связи.
7. Уявіть, що до вас стукає Доля і записує: „Яку Україну ви хочете бачити сьогодні та в майбутньому? " Що б ви їй відповіли?

7 клас
1. Напишіть твір-опис "Осіння симфонія".
2. Визначте, до яких части мови належать подані слова.
П'ятитисячний двадцятиповерховий,чотирьохлітній, п'ятисотий, Двоповерховий, шістка, сотня, двадцятиденний, десятка, двадцятиріччя, одинадцятеро.
3. Від дієслів утворіть дієприкметники.
У нашій школі (створити ) Музей бойової та трудової слави. Тут (розмістити) експозиції про односельчан, які захищали наш край від фашистських нападників під час війни. Фотографії та листки (пробити) кулями, (залити )кров'ю ,свідчать про героїзм та мужність наших земляків.
4. 3амініть подані фразеологізми синонімами, складіть з ними речення.
Ускочивши в халепу; не моргнувши оком; набивши руку; проковтнувши язика; клювати носом; за царя Панька.
5. Виділіть морфеми в усіх словах.
Сумно курличучи, пролітати; бігти ревучи; ревучі водоспади: Уважно читаючи книгу.
6. Складіть (усно) твір-роздум " Як стати цікавою людиною ".

6 клас
1. Напишіть, які українські книжки, крім підручників, Ви прочитали. Чому вони Вам сподобались і чим?
2. Утворіть форму кличного відмінка наведених іменників.
Максим Григорович, Єгор Леонідович, Володимир Олександро¬вич, Олексій Іванович, Геннадій Михайлович, Стефанія Петрівна, Олександра Миронівна, Марія Миколаївна, Ольга Степанівна.
З. Кожне словосполучення замініть незмінюваним словом.
Підземна міська залізниця, місце пошиття одягу, стоянка для паровозів і вагонів, автомобіль з лічильником, перелік страв, музичний інструмент, найменша пташка, людиноподібна мавпа, кольорові нитки для вишивання, столиця Японії.
4. Подані іменники поставте в родовому відмінку однини.
Біль, гнів, край, пасажир, Дунай, віск, Сибір, голуб, товариш, Дніпро, Шевченко, Ігор.
5. Розберіть слова за будовою та затранскрибуйте їх.
Побілілий, креслярка, визволитель, кольористе, п'ятий , сміливий, холоднуватий.
б.Складіть (усно) твір-опис за поданим початком.
Земля
Земля віддала людям, що могла віддати, і, чи то з жалю до себе, чи з жалю до людей, заплакала осінньою сльозою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий