понедельник, 26 октября 2009 г.

Готуємося до олімпіади

Завдання з української мови та літератури для ІІІ етапу
Всеукраїнської олімпіади 2008-2009н.р.
11 клас
Завдання з української мови

1.Напишіть виступ під час дискусії з теми «Людина, яка гідна поваги». У тексті використайте: речення із вставними словами (словосполученнями, реченнями); складносурядне речення з єднальним сполучником; складнопідрядне речення з підрядним умовним. (20 балів. За кожну помилку знімається 1 бал).
2.Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть головні та другорядні члени речення, визначте тип складного речення та вид підрядного).
Не забудьте не збайдужійте не зрадьте цих духовних оберегів з якими ми виростали й виходили в широкий і тривожний світ щоб завжди'повертатися бодай у спогадах до родинного вогнища до свого повіту! (В. Скуратівський). (10 балів)
3.Вставте у фразеологізм пропущене слово, складіть з кожним фразеологізмом речення. Проходити червоною... Тиха... греблі рве. Як у... за пазухою. Як... обстінку. Піймати...(5 балів)
4.3 наведених пар простих речень сконструюйте всі можливі варіати складносурядних речень.
- Настала весна. Сад розцвів. *Море ревло. Буря стихала. *Сонце зійшло. Ранок був прохолодний.
*Соловей витьохкував. Зозуля кувала. * Дорога слалася рівно, їхати було приємно.
(5 балів)
З.Використовуючи неповні речення, побудуйте діалог, який би відтворив подану нижче ситуацію. Ситуація. Твоя подруга (друг) купила (кутів) одяг, який, на твою думку, їй (йому)зовсім не личить. Між вами відбулася делікатна розмова. Ви не образили свою (свого) подругу (друга). (10 балів)
Завдання з української літератури
1.Розкрийте зміст понять «новела та оповідання». Назвіть спільні та відмінні риси. Визначте місце новели у творчості українських письменників. (10 балів)
2.Зазначте автора й назву твору, вид лірики. Проаналізуйте поезію, зазначивши характерні особливості індивідуального письменницького стилю.
Білі акації будуть цвісти Солодко плачуть в садах солов 'ї,
в місячні ночі жагучі, так, як і завжди, незмінна...
промінь морями заллє золотий В тебе і губи, і брови твої,
річку і верби, і кручі. яку моєї Вкраїни...
Будем іти ми з тобою тоді Ось вона йде у вінку, як весна...
в ніжному вітрі до рання, Стиснулось серце до крику...
вип 'ю я очі твої молоді В ньому злилися і ти і Вона
повні туману кохання. в образ єдиний навіки.
3.Напишіть твір на одну з тем:
- Трагізм життєвої долі Миколи Хвильового та його героїв.
- Національний характер гумору Остапа Вишні.
- Поетичний і прозовий світ сучасної літератури.(20 балів. Обсяг - 2 сторінки)

Базовий тестовий тур, 11 клас
1 .Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку
а) всесвітньо/історичний, гірко/солоний, пів/Сонця, електронно/обчислювальний;
б) яскраво/червоний, північно/кримський, народне/визвольний, природниче/науковий;
в) громадське/політичний, австрійське/чеський, вічно/зелений, військове/морський;
г) червоно/зелений, військове/зобов'язаний, кисло/солоний, вокальне/інструментальний;
д) медико/генетичний, документально/художній, промислове/торговельний, всесвітньо/відомий.
2.Виділене слово з часткою не треба писати разом у реченні
а) І життя не/стоїть, а йде з гострим сміхом і гострим плачем.
б) Перегоріла, перетліла ватра, і ворушити спогадів не/варто.
в) Поспитавши броду, не лізь прожогом у воду.
г) Довіряю скрипці, котра знає ще ніким не/мовлені слова.
д) Даруй же людям слово не/вмируще і не жалій ні світла, ні тепла.
З.Між частинами безсполучникового складного речення слід поставити тире в рядку (розділові зна пропущено).
а) Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
б) Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.
в) Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.
г) Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.
д) Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.
4.Фразеологічні звороти є синонімічними в рядку
а) попасти на слизьке - накрити мокрим рядном; б) бентежити кров - не чути землі під собою; в) на живу нитку - білими нитками шитий; г) і води не замутить - хоч у вухо бгай; д) закрутити веремію — укрутити хвоста.
5.Потребує редагування речення
а) Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.
б) Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.
в) Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.
г) Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.
д) За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.
6.Прочитайте уривок із вірша Лесі Українки «Сопіга зрет зрего!».
Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі
У цих рядках використано
а) персоніфікацію; б) порівняння; в) літоту; г) анафору; д) алітерацію.
7.У новелі Ю. Яновського «Подвійне коло» порушено всі названі проблеми, крім
а) вірності в коханні; б) міжособистісних стосунків; в) фанатичного служіння революції; г) розпаду родини заради служіння ідеї: д) застереження братовбивчої війни.
8.Розгортання сюжету за принципом нагнітання родинно-побутових колізій є яскравою композицій] особливістю твору
а) «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного; б) «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького; в) «Інститутка» Марка Вовчка; г) «Чорна рада» П. Куліша; д) «Перехресні стежки» І. Франка.
9.Павло Губенко - це справжнє ім'я й прізвище
а) Григорія Косинки; б) Миколи Хвильового; в) Остапа Вишні; г) Василя Барки; д) Івана Багряного.
10.У новелі М. Хвильового «Я (Романтика)» провідною є проблема
а) недотримання народних традицій;
б) створення нової ідеології;
в) міжособистісних взаємин;
г) гуманності й фанатизму;
д) братовбивства.

Комментариев нет:

Отправить комментарий