четверг, 24 декабря 2009 г.

Українська література (тест)

Завдання 1-5 мають по чотири варіанти відповідей, з яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.

А н а л і з т в о р у
Микола Зеров

* * *
Давно в труні Тарас і Костсхгрз,
Грабовський чемний, лагідний Плетньов...
Сивіє розум і холоне кров;
Літа минулі — мов бліда примара.

Та він працює. Феніксом з пожару
Мотронівка народжується знсв;
Завзяттям віє від його промов,
І в очах — відблиск молодого жару.

Він боре тупість і муругу лінь,
В Європі хоче «ставляти курінь»,
Над творами культурників п'яніє.

І днів старечих тягота легка,
І навіть в смертних муках агонії
В повітрі пише ще його рука.

1. У творі М. Зеров згадує факти біографії українського письменника
А Івана Котляревського
Б Пантелеймона Куліша
В Івана Нечуя-Левицького
Г Панаса Мирного

2. Згадка про те, що літературний діяч, про якого йдеться в поезії, хоче «ставляти курінь», указує на
А зусилля цього письменника, що спрямовані на заснування
літературного альманаху «Хата»
Б бажання цього письменника побудувати в Мотронівці будинок
В прагнення письменника дорівнятись українцям освітою до
європейської
Г роботу цього письменника в літературно-критичному альманасі
«Основа»

3. Друга строфа вірша містить
А тезу, яку автор розвиває в наступних строфах
Б антитезу до першої строфи
В аргумент до думки, висловленої в першій строфі
Г висновок, який випливає з першої строфи

4. Поетичний твір М. Зерова за жанром — це
А балада
Б елегія
В етюд
Г сонет

5. Поетичний твір М. Зерова написано
А ямбом
Б хореєм
В дактилем
Г анапестом
Завдання 6—21 мають по п'ять варіантів відповідей, з яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
6. Воєнну невдачу Ігоря автор «Слова про похід Ігорів» пояснює передусім
А особистою поведінкою Ігоря
Б зрадою ковуїв у бою
В пораненням Всеволода
Г недосвідченістю Ігоревих синів
Д князівськими чварами

7. Світ народних звичаїв, легенд, вірувань, народної медицини, народне світобачення і світосприймання гуцулів зображено у творі
А «Людина» О. Кобилянської
Б «Зачарована Десна» О. Довженка
В «Маруся Чурай» Л. Костенко
Г «Лісова пісня» Лесі Українки
Д «Тіні забутих предків» У. Коцюбинського

8. Ідея «сродноїпраці» пронизує байку Г. Сковороди
А «Голова і Тулуб»
Б «Бджола і Шершень»
В «Ворона і Чиж»
Г «Вовк і Собака»
Д «Dе ІіЬегtаtе»

9. Мотив тепла родинних стосунків звучить у вірші
А «Чого являєшся мені...» І. Франка
Б «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки
В «Лебеді материнства» В. Симоненка
Г «На колимськім морозі калина» В. Стуса
Д «Сучасники» Є. Маланюка

10. Паралелізм картин природи й людських переживань зображено в поезії
А «Мені однаково...» Т. Шевченка
Б «Так ніхто не кохав...» В. Сосюри
В «Пісня про рушник» А. Малишка
Г «Два кольори» Д. Павличка
Д «Балада про соняшник» І. Драча

11. Основою «сцени генерального мордобитія» (поема «Сон») є
А іронія
Б гумор
В сарказм
Г пародія
Д інвектива

12. «Ісая. Глава 35» Т. Шевченка присвячена темі
А ролі митця в суспільстві
Б трагічної долі вождя, якого не підтримує народ
В об'єднання всіх слов'янських народів
Г релігійної покори й смирення народу
Д щастя народу, який дочекався волі

13. Один з українських письменників XIX ст. визначив тему свого твору так: «Сімейний побут українського народу з його великим потягом до особистої незалежності та самостійності в сім'ї часто призводить до крайнього індивідуалізму, а часто й до лайки, змагань і колотнечі». Ідеться про твір
А «Маруся» Г. Квітки-Основ'яненка
Б «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького
В «Чорна рада» П. Куліша
Г «Людина» О. Кобилянської
Д «Камінний хрест» В. Стефаника

14. У поемі «Мойсей» в алегоричній притчі-казці про те, як дерева обирали собі короля, І. Франко висловлює свій погляд на
А трагічну долю митця, якого не розуміє суспільство
Б пророка-вождя народу, що прагне дістати свободу
В проблему самотності людини епохи тоталітаризму
Г внутрішній світ людини у співвідносності із суспільством
Д конфлікт між бажанням і обов'язком у житті людини

15. Символом нетлінних духовних цінностей у драмі-феєрії «Лісова пісня» є образ
А дядька Лева
Б Перелесника
В Лукаша
Г Мавки
Д Лісовика

16. Одна з проблем, яку досліджувала 0. Кобилянська в повісті «Людина», це
А морально-етичні проблеми села
Б пошуки людиною особистого щастя
В розв'язання соціальних проблем
Г збереження історичної пам'яті народу
Д нещаслива доля людини з народу

17. Нявки, щезник, чугайстер — ці міфічні істоти живуть в уяві героїв твору
А «Лісова пісня» Лесі Українки
Б «Камінний хрест» В. Стефаника
В «Людина» О. Кобилянської
Г «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського
Д «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького

18. Тьотя Мотя, дядько Тарас — герої твору
А «Маруся» Г. Квітки-Основ'яненка
Б «Мина Мазайло» М. Куліша
В «Чорна рада» П. Куліша
Г «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та І. Білика

19. Прочитайте уривок із вірша І. Франка «Гімн».
Вічний революціонер
Дух, що тіло рве до бою...
Поезія написана віршовим розміром
А ямбом
Б хореєм
В дактилем
Г амфібрахієм
Д анапестом

20. Народними піснями стали поезії
А «Балада про соняшник» І. Драча і «Два кольори» Д. Павличка
Б «Пісня про рушник» А. Малишка і «Арфами, арфами...» П. Тичини
В «Арфами, арфами...» П. Тичини і «Стежина» А. Малишка
Г «Два кольори» Д. Павличка і «Пісня про рушник» А. Малишка
Д «Стежина» А. Малишка і «Любіть Україну!» В. Сосюри

21. Звук подається «забарвленим», колір «озвученим», зорові образи чергуються зі слуховими в першій збірці
А Володимира Сосюри
Б Андрія Малишка
В Павла Тичини
Г Василя Стуса
Д Дмитра Павличка
Завдання 22—25 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть її в таблицю.
22. Установіть відповідність.
Уривок із твору Назва твору
1 Для нас вона в світі єдина, одна А «Два кольори»
в просторів солодкому чарі... Б «Любіть Україну!»
Вона у зірках, і у вербах вона, В « Мова »
і в кожному серця ударі, Г «Сучасники»
у квітці, в пташині, в електровогнях, Д «Слово, чому ти не
у пісні у кожній, у думі... твердая криця..."
2 Ти, моя щира, гартована мова,
Я тебе видобуть з піхви готова,
Тільки ж ти кров з мого серця проллєш,
Вражого ж серця клинком не проб'єш...
3 Мене водило в безвісті життя,
Та я вертався на свої пороги,
Переплелись, як мамине шиття,
Мої сумні і радісні дороги.
4 Ще молитесь, далекий брате,
Серед Звенигородських піль.
Ще не стомились карбувати
В коштовних ямбах вічний біль.

23. Установіть відповідність.
Жанр Особливість
1 новела А всебічне відтворення численних
2 роман і складних подій, явищ, процесів,
3 байка які мають епохальне значення в житті
4 гумореска народу або всього людства
Б зображення широкого й складного кола
подій та явищ суспільного й побутового
життя певного історичного періоду
В невеликий твір із комічним сюжетом легкою,
жартівливою тональністю
Г коротке, переважно віршоване, алегоричне
оповідання повчального змісту
Д дуже напружений конфлікт, події розвиваються
напружено й динамічно

24. Установіть відповідність.
Автор, назва твору Проблема
1 М. Хвильовий А розпад роду, родини
«Я (Романтика)» як трагедія народу
2 Ю. Яновський «Вершники» Б перемога добра над злом
3 М. Коцюбинський В внутрішнє роздвоєння людини
«Intermezzo» між гуманізмом і обов'язком
4 Панас Мирний, Г проблема душевної рівноваги,
І. Білик специфіка творчого процесу
«Хіба ревуть воли, Д життєвий вибір людини між пошуками
як ясла повні?» правди та розбійництвом

25. Установіть відповідність.
Приклад Троп
1 Кують світанок молоточки птиць. А метонімія
2 Василь Стус перекладав Б метафора
Аполінера і Верлена. В епітет
3 Дівчина була невеличка на зріст, Г синекдоха
але рівна, як струна. Д порівняння
4 Мандрівники зайшли в хащі, куди не
ступала людська нога.

Комментариев нет:

Отправить комментарий