четверг, 24 декабря 2009 г.

Тести з мови

І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді:
1. Укажіть групу слів, у яких усі приголосні тверді:
А щогла, смуга, будинок, ковдра;
Б сосна, огорожа, береза, пролісок;
В черевик, вишня, листок, джерело;
Г коло, м’ята, бджола, щука;
Д яблуко, дорога, вудка, рибина.
2. Позначте рядок словосполучень, у кожному з яких є слово, вжите в переносному значенні:
А стіна дощу, лісове джерело;
Б пташине крило, залізничний вузол;
В лагідний голос, черства душа;
Г море вражень, операційне поле;
Д глибоке почуття, золотий браслет.
3. Позначте рядок, у якому в дієслівних формах на місці пропуску пишеться одна й та сама буква:
А нагородити – нагоро..у, мазати – ма..у;
Б лазити – ла..у, радити – ра..у;
В сидіти – си..у, возити – во..у;
Г судити – су..у, відгородити – відгоро..у;
Д водити – во..у, в’зати - в’я..у.
4. Позначте рядок займенників, у якому вжитий присвійний займенник:
А Друзі привітали її з днем народження.
Б Вперше я побачив її на концерті.
В У змаганнях брали участь і його учні.
Г Холод змусив їх добувати вогонь.
Д Батько повів його до спортивної секції
5. Позначити речення з однорідними членами:
А Над картатою людською збір нотою відлунює розтіч голосів, ревище худоби, дзвін кіс, гучання гончарних виробів, сумні переливи сопілки, дрімотне квиління ліри й ще десятки згуків . (М.Стельмах)
Б Почувся шерхіт босих хлоп’ячих ніг, чіпкі руки пригнули голову білого коня. (В.Дрозд)
В За городом срібною гладінню розливався ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють, і баня церкви невеликої з-за дерев виблискує. (І.Нечуй-Левицький)
Г Хтось невидимим смичком провів по білим хмарах, і вони забриніли, як скрипка. (М.Стельмах)
Д На левадах білими озерами розлігся туман, і в ньому неясно чорніли кущі верболозу, мов курені на ракші. (Григір Тютюнник)
ІІ. Завдання з вибором трьох правильних відповідей:
6. Укажіть рядки, де в кожному випадку слід ужити у:
А похід (у, в) гори, діти (у, в)міють;
Б сам (у, в)дома, щоденник (у, в) портфелі;
В побували (у, в) Італії, відомий (у, в)чений;
Г крісло (у, в) кімнаті, запитай (у, в) мами;
Ґ кращий (у, в) команді, участь (у, в) конкурсі;
Д встиг (у, в)хопоти, участь (у, в) конкурсі.
7. Укажіть правильні твердження:
А Доданок, артерія, епітелій – це слова-терміни.
Б Слова річка, ставок, струмок є загальновживаними.
В У реченні Після першого уроку буде вікно є слово-професіоналізм.
Г Серед слів парламент, депутат, спікер є недавні неологізми.
Ґ Історизмами є слова козак, аршин, верста.
Д Серед слів рослина, гілка, клітина немає термінів.
8. Позначте рядки, у кожному з яких рід іменника визначений правильно:
А купе (с.р.), безе (с.р.), шимпанзе (с.р.);
Б видовисько (с.р.), дівчисько (ж.р.), вовчисько (ч.р.);
В деталь (ж.р.), вермішель (ж.р.), рояль (ч.р.);
Г ткаля (ж.р.), роззява (спільний р.), трудяга (спільний р.);
Ґ городище (с.р.), згарище (с.р.), вовчище (ч.р.);
Д нянька (ж.р.), плакса (ж.р.), невдаха(ж.р.).
9. Укажіть ускладнені речення (розділові знаки пропущено):
А Навіть у найнебезпечніші часи не припинився цей відомий далеко за межами України торговельний промисел на волах. (В.Супруненко)
Б Кузька прищулився принишк боячись навіть поворухнутися. (Григір Тютюнник).
В А гайворон тим часом поволік своє вивихнуте крило далі все озираючись та погрозливо каркаючи. (Григір Тютюнник)
Г Кузька полежав трохи пошкріб лапою вдарене місце поскавучав тихенько від болю та й поплентався до сторожки. (Григір Тютюнник)
Ґ Вони не могли забути свою овіяну степовими вітрами чумацьку молодість. (В.Супруненко)
Д За сіллю приїжджали на волах крамарі-чумаки із центральних районів України. (В.Супруненко)
ІІІ. Завдання на встановлення відповідності:
10. Укажіть відповідність між дієприкметником, ужитим у реченні, та його характеристикою:
А пасивний, у знахідному відмінку множини;
Б пасивний, у називному відмінку множини;
В пасивний, у родовому відмінку множини;
Г активний, у знахідному відмінку множини.
1. Навколо Шептала росла, ширилась аж до трав’яних, утаємничених обріїв воля. (В. Дрозд)
2. Кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високі зведені копита й тягли в глибінь. (В. Дрозд)
3. Злегка стерлися крізь сутінки пригладжені лігвища вітрів. (В. Дрозд)
4. Потім будуть озерця й озерчата, порослі лепехою. (Григір Тютюнник)
5. Він похапцем відбирав з-поміж сухуватих стернин важкі, одсирілі на дощ колоски. (Григір Тютюнник)
11. Укажіть відповідність між часткою та тією роллю, яку вона виконує в поданому реченні:
А уживається для оформлення запитання;
Б уживається для оформлення вказівки на кількість;
В уживається для виділення окремих слів;
Г уживається для оформлення додаткової вказівки на предмет, дію або місце.
1. Лише біля софіївських воріт замаячили якісь дві постаті. (В. Малик)
2. Ось і Золоті ворота! (В. Малик)
3. Хіба б він, смерд, посмів без усього цього на щось надіятися? (В. Малик)
4. Майже два тижні їхав Добриня від міста до міста, від городища до городища. (В. Малик)
5. Як ясно сяє в голубому небі золоте сонце! (В. Малик)
12.Укажіть відповідність між реченням та його характеристикою:
А односкладне означено-особове;
Б односкладне неозначено-особове;
В односкладне узагальнено-особове ;
Г безособове.
1. По всій Україні справжні корілі ще й тепер під назвою «доброго намиста» вважають великою цінністю. (О. Воропай)
2. Стану в житі малою хвилиною, чорною гілкою на тополі. (А. Малишко)
3. За добро добром платять. (Нар.тв.)
4. Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч (Григір Тютюнник)
5. В зів’ялих листочках хто може вгадати красу всю зеленого гаю? (І.Франко)
13. Укажіть відповідність між реченнями з прямою мовою та схемою:
А «П,-а. – П.»
Б «П!» -а.
В «П? –а. – П.»
Г А: «П?»
1. Коли батько сказав, що мене прийняли у другу групу, мати одразу сумно повторила своє: «І що тільки буде з цієї дитини?» (М. Стельмах)
2. «Голова за булаву? – глузливий сміх козацький дзвінким ляпасом хльоснув Яремі в обличчя. – мала плата, ясновельможний пане, за голову Хмельницького.» (Я. Качура)
3. «Тікайте! – безмовно волала Добринина душа. – У цьому ваш єдиний порятунок». (В. Малик)
4. «Гей, гей, поміч іде!» - несподівано озвався з монастирської дзвіниці вартовий. (Я.Каачура)
5. «Повість історична – се не історія, - пише І.Франко в передмові до першого видання повісті «Захар Беркут».- Праця історична має вартість, коли факти в ній представлені докладно і в причиновім зв’язку».
IV. Текст і завдання до нього:
14. (Розділові знаки пропущено.)
(1) Надвечір хмари опустилися нижче а тополі над селом повищали і набрали войовничого вигляду. (2) Олесь грядками вибрався на вигін і став чекати доки випустять школярів. (3) Біля школи грюкнули двері і діти товпами посунули по домівках. (4) На мосту Олеся дожидав Федько Токайло. (5) В селі ледь вечоріє а в сосні вже крони зімкнуло пітьмою. (6) Олесь біжить підтюпцем і дерева теж біжать кружляють ховаються одне за одного. (7) Олесь зупинився і дерева завмирають. (За Григором Тютюнником)
А Укажіть складносурядні речення.
Б Укажіть складносурядні єднальна речення.
В Укажіть складносурядне речення, між частинами якого ставиться тире.
15. (Окремі розділові знаки опущено.)
(1) Влучний постріл Добрині став сигналом з Княжої гори посипався град стріл. (2) Сотні татар побігли вперед підняли луки хмара стріл затьмила небо. (3) Іванцьо торкнув пораненого батька за плече: (4) – Хто ж буде воєводою? (5) – Всі ви по черзі. (6) Загине або зазнає поранення Іванцьо воєводою стане Петрусь! (7) – А моя воля така йди вниз до хати! (8) Ти незрячий тяжко поранений тільки заважатимеш нам тут! (В.Малик)
А Укажіть безсполучникові складні речення.
Б Укажіть безсполучникові складні речення, між частинами яких ставиться двокрапка.
В Укажіть безсполучникові складні речення, між частинами яких ставиться тире.

Комментариев нет:

Отправить комментарий