вторник, 3 ноября 2009 г.

Українська мова 11 клас

Завдання 1—7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1. Числівник є в реченні
А Майнули в повітрі десятки крил - і голубина зграя знялась у блакить.
Б Дуб уже ріс кількадесят років.
В Стокілометрову відстань подолали дуже швидко.
Г Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить.
2. Простим є речення
А Пам'ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.
Б Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.
В На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
Г По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
3. Фразеологічний зворот ужито в реченні
А Буду я навчатись мови золотої у трави-веснянки, у гори крутої.
Б Минає день, тиждень, місяць і півроку збігло за водою.
В За Дніпром небо ясно палало всіма кольорами веселки.
Г Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна.
4. Антоніми вжито в прислів'ї
А Не говори, що знаєш, але знай, що говориш.
Б Птицю знати по пір'ю, а чоловіка по бесіді.
В Коли хочеш щось сказати - перш подумай.
Г Добро далеко розходиться, а зло ще далі.
Прочитайте текст і виконайте завдання 5—7.
(1) Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2) Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3) її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освіт¬лює найтемніші закутки лісових хащ. (4) Душа від того яскравого суцвіття напо¬внюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5) Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточ¬ках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.
5.Орфографічну помилку допущено в слові
А щороку
Б до схочу
Вдовкола
Гдогори
6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б третьому В четвертому Г п'ятому
7. Відокремленим означенням ускладнено речення
А перше Б друге В третє Г п'яте
Завдання 8—23 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
8.Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка
А сонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро
Б красиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьє
В ліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно
Г смачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо
Д маленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс
9. Літеру й на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А с..лует, д..плом, Шексп..р
Б ц..стерна, д..намо, х..рург
В бр..гада, реж..м, арх..в
Г реч..татив, такс..ст, Лейпц..г
Д Амер..ка, мере.., соц..ологія
10. Апостроф пишеться в усіх словах рядка
А к..юрі, інтерв..ю, пів..Єгипту, з..явитися
Б відв..язати, п..юре, Лук..яненко, м..ята
В тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція
Г М.. юнхен, під.. юджувати, верб.. я, подвір.. я
Д верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати
11.Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
А численність, розріс..я, СВЯЩЕН..ИК
Б від..аль, старан..ий, нал..ю
В стат..ею, безсон..ий, вирощен..ий
Г бов..аніти, нескшчен..ий, ..вічливий
Д узбереж..я, розкіш..ю, ніжніст..ю
12.Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
А продукт, характер, сік
Б Крим, зошит, театр
В Тернопіль, вид, вишняк
Г ромб, Казахстан, президент
Д Байкал, університет, понеділок
13. Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
А двадцять чотири учня
Б двадцять два футболісти
В півтори літри
Г сім цілих і вісім десятих відсотків
Д три з половиною сантиметрів
14. Граматичну помилку допущено в реченні
А Дівчина йшла по дорозі, весело наспівуючи бадьору пісеньку.
Б Листки, кружляючи й шарудячи, падають додолу.
В Безмежно зрадівши, Оксана закружляла в танку.
Г Відшукавши в Інтернеті інформацію, я зміг підготувати доповідь.
Д Читаючи цей роман, у моїх очах з'явилися сльози.
15. Поширеним є речення
А Дідусь буде відпочивати.
Б Хай кожен із вас заспіває.
В Хлопець виявився не ликом шитий.
Г Край неба жеврів.
Д Гостям весело.
16. Разом пишуться всі слова в рядку
А одно/разовий, давньо/український, загально/державний
Б напів/автомат, авіа/промисловість, режисер/постановник
В жовто/гарячий, жовто/блакитний, жовто/дзьобий
Г теле/апаратура, пів/години, крем/брюле
Д північно/кримський, міні/автомобіль, навчально/виховний
17. Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
А Тепло було й вишні цвіли рясно.
Б Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.
В Дощ пройшов і світлі ручаї в синє море виливають воду.
Г В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.
Д Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі.
18. Правильно вжито дієслівну форму в реченні
А Парламент ухвале це рішення.
Б Чи ти дасиш мені олівець?
В Давай зустрінемся о шостій.
Г Ходімте на вулицю.
Д Стань у центрі кімнати.
19. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку
А зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий
Б накреслений, зшитий, роблячий, побачений
В розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений
Г оформлений, випечений, потемнівший, забутий
Д лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований
20. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
А побувати ... Львові, квітник ... саду, залишиться ... спогадах, купити ... аптеці
Б висновок ... статті, експонат ... музеї, птах ... небі, участь ... форумі
В вишня ... цвіту, мешкала ... Індії, оселя ... рушниках, віра ... безсмертя
Г перебував ... Ватикані, запевнили ... добросусідстві, приведення ... відповід¬ність, заявити ... відповідь
Д поїхати... відрядження, наймиліше... світі, покласти... узголів'я, здали... архів
21. Неправильно побудовано словосполучення
А за п'ять хвилин сьома
Б п'ятнадцять хвилин десятого
В пів на першу
Г буду після дев'ятої
Д зараз одинадцята
22. Правильну вимову слів відображено в рядку
А ллється [л':ец':а], розпитати [розпиетати], сьомий [с'омий]
Б кар'єра [карйера], берізка [беир'ізка], кігті [к'ігт'і]
В ґрати [ґрати], дев'ять [девйат1] джміль [джм'іл']
Г беззаконня [беиз:акон':а], щука [щчука], ніч [н'іч']
Д сміється [см'ійес':а], рядно [рйадно], діжка [д'їжка]
23. Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в реченні
А Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.
Б Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.
В Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.
Г Вирішити проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент.
Д Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.

1 комментарий:

  1. ссудная компания, которая предоставляет мне ссуду в размере 5 000 000,00 долларов США. Когда другие инвесторы ссуды проигнорировали мое предложение, но г-н Бенджамин Ли предоставил мне успешный ссуду, они напрямую занимаются ссудным финансированием и проектом с точки зрения инвестиций. они предоставляют финансовые решения компаниям и частным лицам, ищущим доступ к фондам рынков капитала, они могут помочь вам профинансировать ваш проект или расширить ваш бизнес .. Контакт по электронной почте :::: Также 247officedept@gmail.com или напишите на номер WhatsApp на + 1- ( 989-394-3740)

    ОтветитьУдалить